Geplaatst: 25-10-2008 21:34
Heel vaak moet bij deze auto de oorzaak gezocht worden in het niet goed herpositioneren van de stappenmotor die de omlooplucht regelt. Dit kan komen doordat de de accu is losgeweest of doordat de stappenmotor mechanisch vast zit of af en toe hapert.
Je kunt hem opnieuw inleren door de de accu eens een 1 uur los te leggen. Daarna accupolen aansluiten, kontakt 10 seconden aan en dan pas starten. Dan laat je de motor warmdraaien tot de koelventilator 2 maal ingeslagen is. Vervolgens ga je rijden en zorg je er voor dat je in elke versnelling even een onderbreking van de injektie hebt door het gaspedaal even los te laten bij 4000 toeren (afhankelijk van de ingeschakelde versnelling)
Als het daarna nog niet goed is moet je hem misschien eens laten uitlezen . Als er dan geen relevante storingen in zitten en de gaskleppositiesensor werkt naar behoren dan denk ik dat je de stappenmotor moet vervangen.
Succes,
PT nieker