storing abs unit

3 reacties

Merk
Opel
Model
Vivaro
Type
Onderwerp
Elektronica
Motorcode
abs unit
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

htprod

Lid sinds: 08-06-2008

Bijdragen: 14

Geplaatst: 09-06-2008 2:25

Goedenmorgen,


Ik heb een vraag over een abs unit


Ik heb een vivaro 1.9 DTI van 2001


Nu heb ik storing op allebei mn achterwielen


maar de sensors en bekabeling zijn goed


En volgens Opel Gouda is het abs stuurapparaat 99.9% zeker kapot


Maar nu heb ik gelezen dat deze apparaten en niet dienen te worden gerepareerd


en als deze echt stuk zou zijn is dat ook het beste


Maar omdat de abs het 50/50 wel en niet doet heb ik het vermoeden dat de er een pin op de multistekker van de  printplaat van de stuur unit los zit.


want als hij werkt doet hij het prima


soms weken geen last volgens de klant


Ik heb dit wel eens gehad en andere electrische apparatuur


en dat was verholpen met een simpel soldeertje op de connector


Weet iemand of dit ook te doen is deze abs stuurunit


en kan je deze unit zo loskrijgen zonder de remleidingen los te hoeven maken


want dan moet toch alles weer ontlucht worden??


ik hoop op jullie hulp


groetjes John Bogers