Hoog olieverbruik in Ecuador

Merk
Suzuki
Model
Vitara
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
is eigenlijk Chevrolet
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof
Benzine

4x4

Lid sinds: 04-03-2009

Geplaatst: 04-03-2009 17:37

Wij wonen in Ecuador op 2500 meter hoogte. We maken niet veel kilometers, maar rijden dagelijks naar de stad op 3000 meter hoogte. Wij rijden niet vaak offroad, maar dus wel altijd in het hooggebergte. Onze Chevrolet Vitara (1.6) heeft dus een vrij zwaar leven. Sinds een paar maanden verbruikt hij erg veel olie. Hierdoor heb ik er onlangs wat dikkere olie ingedaan, meer voor zware pickups. Tot mijn verbazing stond na een ander halve maand het peil weer laag.

In Ecuador zijn de mecaniciens erg kundig in het vermaken en repareren van onderdelen, in plaats van het direct vervangen. Helaas worden wij als buitenlanders hier door mecaniciens vaak wijsgemaakt dat we de boel moeten vervangen, omdat men denkt dat we rijk zijn. Helaas valt dat reuze mee.

Kan iemand mij helpen welke onderdelen ik moet aanwijzen om na te laten kijken? (mijn kennis op dit gebied is erg beperkt).

Bedankt alvast,
Maurice