Geplaatst: 09-07-2010 21:11
[158768]We zijn al een tijdje aan het puzzelen met een climat control die te pas en te onpas warme lucht gaat geven (kachel op max.) en das geen pretje met dit weer. Compressor blijft dan gewoon ingeschakeld. Op moment van optreden zie je in meting gegevens van ventilatie/verwarming dat de aansturing van de warm-koud klep ook naar "helemaal warm" gaat. De duur verschilt per keer. De ene keer nog geen 2 seconden, de andere keer wel 2 minuten om daarna weer naar "helemaal koud" te gaan. Storing in de BSI van temp. sonde verdamper met een gegeven waarde onder meting gegevens is schommelend tussen -40 en 1630 gr. Sonde, stekker en bedrading zijn in orde = getest d.m.v. uitwisselen en tijdelijke bedrading buitenom.
Sonde zit aangesloten op BSI (stekker 40V JN) Draden van de sonde t.h.v. deze stekker doorgeknipt om te kijken wat temp. dan aangeeft op meting gegevens in de BSI = gaat "vast" staan op ca. 1630 gr. en probleem van warm worden blijft. Sluit je de sonde weer aan en je verwarmt het puntje van de sonde, dan schakeld airco (compressor) uit en temp. onder meting gegevens geeft dan ??? aan m.a.w. reactie is er wel. Probleem van plots warm worden blijft aanwezig ondanks dat de draden van sonde doorgeknipt zijn.
Configuratie BSI staat goed m.b.t. airco instelling. Info flash over binnentemp. voeler met dezelfde klachtomschrijving, maar deze is reeds vernieuwt zonder resultaat.
Bedieningspaneel gewisseld, maakt ook niet uit. Lage en hoge druk gecontroleerd bij lopende motor + ingeschakelde airco en deze zijn in orde. Hoeveelheid koudemiddel is oké.
Zonlicht sensor geeft (vreemde?) waarde van -40 lux. Ook al gewisseld.
Verder zit er in het kachelhuis nog een thermoweerstand koelvloeistof, en je raad het al..........ook al vernieuwt.
Kortom....zweten, en nog steeds niet opgelost.
Wie heeft het verlossende antwoord? Nee fordvriendje.....aansteker is geen oplossing!