corsa inhouden

7 reacties

Merk
Opel
Model
Corsa
Type
Onderwerp
Motorcode
x1.2xz
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 07-07-2010 16:46

[158646]heey

heb hier een corsa b waarvan de motor erg moeilijk op snelheid wilt komen.

als je optrek gaat dat met licht schokerig inhouden.

als je dan eenmaal met veel moeite bij de 120 bent gaat het MM lampje even branden.

de storing die dan naar voren komt is het:

zuurstofsensor circuit P0130

zou een te lage spanning hebben volgens de comp

als ik het goed heb bedoelt hij daarmee de lambdasonde.

die heb ik nagemeten maar is goed, wat ik ook even snel heb gemeten is de brandstof druk en de luchtmassa meter die zijn ook goed.

ga er morgen weer mee verder en misschien dat er iemand is hiero die een tip of een oplossing heeft

groeten