Ruitenwissermechanisme vast A4 / 8E / B6 bouwjaar 2003

5 reacties

Merk
Audi
Model
A4
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2003
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 08-07-2010 20:46

[158709]Ik heb onlangs het ruitenwissermechanisme vervangen van mijn audi a4 B6 8E bouwjaar 2003. As aan de bestuurderkant zat vastgeroest. Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij dit type.

Het volgende probleem is ontstaan na het vervangen van het mechanisme:

Als ik mijn ruitenwissers aan zet, gaan ze eerst een klein slag terug en daarna pas omhoog om te wissen. Bij eerste montage (alvorens de ruitenwisserarmen gemonteerd te hebben), heb ik eerst de ruitenwissermotor eenmaal aan- en uitgezet, zodat ie in zijn "nul" stand komt. Vervolgens heb ik de ruitenwisserarmen gemonteerd. Vreemd genoeg wilden de wisser bij het aanzetten, direct naar beneden en liepen dus vast. Hierna heb ik de ruitenwisserarmen wat hoger gemonteerd (uiteraard geen gezicht want ze staan zo in mijn zicht). Nu werkt het wel, maar de ruitenwisserarmen gaan dus eerst naar beneden en daarna omhoog voor het wissen.

Ik heb me laten vertellen dat de motor niet goed op het mechanisme zou zitten?!

Graag ontvang ik jullie reacties.

Bvd,