Te hoog brandstofverbruik

1 reactie

Merk
Volkswagen
Model
Caddy
Type
Onderwerp
Brandstof(systeem)
Motorcode
TDI (105 pk)
Eerste inschrijving
januari 2004
Brandstof
Diesel

Bramdiek

Lid sinds: 04-03-2008

Geplaatst: 04-03-2008 17:02

Ik heb een caddy TDI van 2004 (nieuwe type) en volgens de technische gegevens moet de auto makkelijk 1 op 17 gemiddeld kunnen rijden en op de snelweg 1 op 19,4. Met de caddy van mij kan ik gemiddeld niet meer halen dan 1 op 13,7 en op de snelweg niet meer dan 1 op 14,5 met gebruik van cruisecontrol.
Bij de VW dealer Pouw hebben ze er al een nieuwe temp.voeler ingezet de beide spruit stukken eraf gehaald om te kijken of de moter ook smerig was maar dat was niet het geval.
De auto rijd verder prima en geeft ook geen blauwe rook,
Bij Pouw kunnen zij er verder niets aan doen.
Is er iemand die misschien een oplossing weet voor dit te hoge brandstof verbruik ???