Gestoorde 607

11 reacties

Opgelost

Merk
Peugeot
Model
607
Type
607
Onderwerp
Elektronica, Foutcodes
Motorcode
2.2 HDI
Eerste inschrijving
januari 2005
Brandstof
Diesel

Spank

Lid sinds: 19-01-2009

Bijdragen: 12

Geplaatst: 30-09-2009 20:59

Officiëel is de can-bus zo opgezet dat bij onderbreking van 1 draad (zeg can-high) het systeem nog zou moeten werken via de andere draad (can-low).
Een dusdanig zware storing als hier omschreven wordt moet een andere oorzaak hebben als alleen maar 1 draad onderbroken. In dit geval moeten beide draden onderbroken zijn of kortgesloten zijn.

Meten met een voltmeter kan een kortsluiting laten zien, maar dat is ook alles. De rest zul je met een scope moeten doen. Can-High moet tussen 2,5 en 3,5 Volt zitten. Can-low moet tussen 2,5 en 1,5 volt zitten.