Geplaatst: 26-05-2016 17:47
De klant bracht de auto omdat er wit-licht grijze rook uit de uitlaat komt en de auto weinig trek kacht heeft. De auto start prima en loopt netjes stationair. Bij rijden houd de motor heel vroeg in, alsof de turbo niet meewerkt.Onbelast draait ie wel meer toeren en wordt de turbo buis wel hard. Bij controle van de smeerolie bleek deze grijs te zijn en net zo dik als verf. Smeerolie eruit, blok gereinigd, verse olie erin. Al heel snel weer grijs. Koel systeem onder druk gezet, druk daalt iets wat toch duid op n lekkage. Mijn eerste gedachte is een lekke koppakking. Ik las ook over lekkende verstuivers in de kop en weet niet of dit 1 van de symptomen is bij dit blok. Mijn werkplaats is in Paramaribo en om met waar meer structuur te werk te gaan graag advies. Waar begin ik? De auto geeft geen foutcode
Uitgelezen met
Launch Master X431 en CRP129
Foutcodes
Geen