Geplaatst: 04-06-2016 10:32
Bij deze auto is de distributieriem kapot gegaan; hierdoor 10 kleppen krom, 16 tuimelaars gebroken en (zo bleek tijdens opbouw) tandwiel van de inlaatnokkenas verdraaid op de nokkenas. Dit tandwiel wordt aangedreven door een ketting en zit zonder spie op de as geperst. Nu heb ik nieuwe nokkenassen besteld maar als ik mijn ketting monteer op de merktekens staat mijn inlaatnokkenas 180 graden verkeerd. (dit houdt in dat de inlaatkleppen dus openstaan in de arbeidsslag ipv de inlaatslag) Er zijn al 3 nieuwe nokkenassen besteld maar dit is bij alle 3 zo. Heeft iemand dit ooit meegemaakt? P.S. ik kan de as niet 180 graden andersom monteren omdat het tandwiel een oneven aantal tanden heeft.