Geplaatst: 03-07-2010 21:13
[158451]Collega's
Een irritant probleem, als de motor loopt en de radio staat aan, dan hoor je een lichte pieptoon door de boxen, geef je gas, dan word de piep/fluittoon erger, zet je de radio harder, word het gefluit ook erger..
Eerst was het maar minimaal, maar toch irritant, vandaag een nieuwe Pioneer radio gekocht en aangesloten, het geluid is 10x mooier dan met de oude radio, maar............De piep / fluittoon is ook een stuk erger geworden als de motor loopt.
De bedrading is mooi gesoldeerd, en de + / - / remote en signaalkabels lopen niet naast elkaar en maken goed contact..
Dacht in eerste instantie dat deze piep van de dynamo af kwam, even een andere dynamo gemonteerd die ik nog had liggen, maar ook met deze doet hij precies hetzelfde.
Nu denk ik zelf dat het toch met de Signaalkabels ( blauwe tulp stekkers ) te maken heeft, misschien heeft iemand anders nog een idee ?
Gr Stefan