automaat

4 reacties

Merk
Renault
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
1.6 16v
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 06-09-2009 11:44

[136722]Wie kan me helpen?

Scenic van een kennis van me heeft een raar probleem met rijden. de automaat lijkt de juiste versnelling niet te kunnen vinden.

en bij stilstaan pook in d en voet op de rem klapt de bak (het is het zelfde gevoel als je een motorsteun controleerd bij een handbak en daarbij de koppelling snel laat opkomen)

Als je de airco aanzet wordt het een stuk minder rijden gaat dan ook veel beter.

Auto is bij de renault dealer geweest en daar zeiden ze dat de automaatbak vervangen moest worden. Een goeie automaatbak gevonden

en deze onder de auto gemonteerd. Je raad het al het probleem is niet verholpen het lijkt wel veel erger te zijn geworden. Dealer gebeld en er zou een sonsor op de bak afgesteld moeten worden. Dit heb ik gedaan en ook dit heeft niet geholpen. Daarna een zelfde scenic ernaast gezet en diverse sensors en computers overgezet en het probleem blijft. Auto met probleem loopt wel een stuk lager in toeren dan de auto die goed is. Daarom voor de zekerheid maar de gasklep gereinigd en de luchtomloopklep omgewisseld, massa kabels gereinigd en een extra kabel op het blok gemaakt. Dit alles heeft niet geholpen en de dealer weet het ook niet meer, kan de auto daar neer zetten maar de kosten lopen nu al aardig op.

Wie o Wie kan me een advies geven wordt helemaal gek van die auto.