Geplaatst: 24-07-2010 21:46
wie denkt er mee, bmw 525 aut. 2002. als je de automaat in de-D- zet en wegrijdt. springt de lamp van de abs aan en de lamp van asc+t aan. kort daarna springt in display van combi-instrument de text-getriebe in noodloop-. de automaat schakeld dan voelbaar naar een nood programma. de motor blijft normaal , kunt gewoon gas geven.
met kts 570 uitgelezen de foutcodes waren divers
ABS: code 55 ASC aanzuig ventiel 1 foutief
CENTRALE ELECTRONICA: code 130 signaal voertuigsnelheid ontbreekt.
MOTOR: code 82 can-signaal van ASR signaal tijd fout en code D9 can bericht ECU-transmissie signaal-tijdfout.
AUTOMAAT: code 80 can-bus foutief, code 20 sensor toerental uitgaande as foutief, code 82 can-communicatie met tractie regeling.
WIE KAN MIJ IN DE GOEDE RICHTING HELPEN om dit probleem te verhelpen. alvast bedankt voor de komende tips.
groetjes peter.