ABS en ASC+T branden en automaat in noodloop.

5 reacties

Merk
BMW
Model
5-serie
Type
E39
Onderwerp
Elektronica
Motorcode
525 aut.
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Benzine

penrcars

Lid sinds: 24-10-2025

Bijdragen: 52

Geplaatst: 24-07-2010 21:46

wie denkt er mee, bmw 525 aut. 2002. als je de automaat in de-D- zet en wegrijdt. springt de lamp van de abs aan en de lamp van asc+t aan. kort daarna springt in display van combi-instrument de text-getriebe in noodloop-. de automaat schakeld dan voelbaar naar een nood programma. de motor blijft normaal , kunt gewoon gas geven.

met kts 570 uitgelezen de foutcodes waren divers

ABS: code 55 ASC aanzuig ventiel 1 foutief

CENTRALE ELECTRONICA: code 130 signaal voertuigsnelheid ontbreekt.

MOTOR: code 82 can-signaal van ASR signaal tijd fout en code D9 can bericht ECU-transmissie signaal-tijdfout.

AUTOMAAT: code 80 can-bus foutief, code 20 sensor toerental uitgaande as foutief, code 82 can-communicatie met tractie regeling.

WIE KAN MIJ IN DE GOEDE RICHTING HELPEN om dit probleem te verhelpen. alvast bedankt voor de komende tips.

groetjes peter.