Dopje EGR klep knalt eruit

2 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Polo
Type
Onderwerp
Motorcode
1.2 12v
Eerste inschrijving
januari 2004
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 19-09-2009 12:39

[137530]Collega's,

Wij hebben een probleem met bovenstaande Polo.

Om de paar weken knalt het dopje uit de EGR klep (overdruk ventiel) waardoor de klant onbedoeld met een boel lawaai rond rijdt.

EGR klep is reeds 2 maal vervangen (1e maal imitatie, 2e maal origineel) en ingeleerd bij VW dealer. Motorstoringslampje blijft uit wanneer dit euvel zich voordoet.

Slangetje van EGR klep reeds vernieuwd en ook uitlaat/katalysator goed bekeken of hier niet teveel druk wordt opgebouwd door bijvoobeeld een schotje wat los zit.

Niets heeft tot nu toe mogen helpen; WIE O WIE KAN ONS HELPEN??

Bij voorbaat hartelijk dank.