Geplaatst: 06-04-2010 19:13
[152885]Collega's
Hier een probleem met de koeling, even kort uitgelegd :
In de zomer geen enkel probleem, meter staat mooi bij 90 graden tijdens het rijden, als bij stationair, in de winter en nu ook nog bij deze buitentemperaturen is het binnendoor ook nog geen probleem, maar ga je de snelweg op en rijd bv 120 km/h dan zakt de temp richting de 70 graden..Zodra je in de bebouwde kom weer komt, dan loopt hij weer op naar normale waardes.
Nu heb ik al 3x de thermostaat vervangen, origineel, maar mocht helaas niet baten, ook is het thermostaathuis geinspecteerd maar ook hier niks aan te zien, toevallig is nu de radiateur kapot en heb ik een nieuwe besteld maar........Je hebt 2 soorten, n.l. ene van 677 x 322 x 34 mm en ene van 627 mm lang,
Nu is de laatste voor modellen zonder airco en de grote voor modellen met airco, deze heb ik er niet opzitten, maar wel de grote versie radiateur, zou dat het probleem veroorzaken dat hij op de snelweg naar de 70 graden zakt ??
Normaal zou je toch zeggen dat de thermostaat pas opent bij 85 - 90 graden, en dan door de radiateur gaat stromen en dat het verschil qua diameter niet veel uit mag maken, maar zelf twijfel ik er aan, nu kan ik wel die kleine nemen, maar die is een stuk kleiner en dat is wellicht in de zomer weer nadelig, maar dit is ook niks natuurlijk.
Iemand enig idee ?
Gr Stefan