Geplaatst: 15-06-2016 16:14
Ik heb hier een ingeruilde Caddy staan die voor nog al wat problemen zorgt. De auto/motor trilt enorm bij optrekken. Vooral als je gaat rijden en vroegtijdig gaat schakelen. En dan tussen de 1500 en 2500 rpm. Daarboven is het nagenoeg weg. Tevens zie je hem ook roken om het moment dat hij slecht loopt. Volgens mij komt het van de motor die op dat moment erg slecht loopt.
We hebben al vervangen: dubbel vliegwiel incl. koppeling, brandstofpomp (zat olie in het filter), 4 pompverstuivers (gereviseerd), brandstoffilter. Ik twijfel nog een beetje aan de compressie van deze motor. Ik heb wel een relatieve compressietest gedaan (zie bijlage), maar daarbij lijkt het dat 1 cilinder veel meer compressie heeft dan de andere 3. Als ik gewoon compressie meet heb ik ongeveer 30 bar op alle 4.
De motor geeft geen foutcodes.
Uitgelezen met
Autocom, vagcom, scope