moter slaat over

2 reacties

Opgelost

Merk
Citroën
Model
Xsara
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
16 I
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
LPG

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 04-12-2009 21:23

Hallo collega.

Stationair is het net of de vonk van een of twee cilinders uitvallen, welke weet ik niet, op benzine of gas maakt niet uit.

Er is geen foutcode. Op toeren loopt de moter vrij goed, grote afwijkingen op uitlaat gas tester zijn er niet,

De compressie heb ik gemeten, alle 4 = 10 bar.

De bobine is niks aan te zien, contacten van de veertjes heb ik schoongemaakt, kan het zijn dat de oorzaak wel de bobine is, ook al is er geen foutcode.

Alle lucht aansluitingen heb ik nagezien, valse lucht kan het niet zijn. Kleppen zijn afgesteld,

Op de parameters heb ik normale waarden.

Wie heeft nog een tip.

Alvast bedankt.