Geplaatst: 05-12-2009 19:19
[142844]Wagen heeft een raar probleem met de centrale vergrendeling.
Even uitleg :
De auto kan NIET op slot gedaan worden met de handzender, openen gaat echter wel (met de handzender).
De afstandsbediening van de wagen is getest met een universele signaalontvanger en deze ontvangt signaal op commando "openen" en "sluiten". (Ik ga er ook vanuit dat deze dan OK is )
Indien je met de sleutel de wagen opent , dan gaat ALLEEN de bestuurdersdeur (mechanisch) open, de rechterdeur blijft vergrendeld .
Ik kan het portier L en portier R met de testkast APART openen en sluiten . (alles werkt normaal)
Wanneer ik met de testkast commando "sluiten" geef gaat enkel het rechter slot vergrendelen, het linker slot blijft open (reageerd niet).
Wanneer ik manueel het linkerportierknopje naar omlaag doe en met de testkast commando "openen" geef, ontgrendeld deze wel.
De schakelaars die de toestand van de deursloten weergeeft werken langs beide zijden en zijn dus OK.
De schakelaar in het interieur om manueel de sloten te bedienen kan ik ook met de testkast controleren.
Hij geeft een toestandsverandering aan openen en sluiten. Toch reageren de motoren enkel op "openen".
Ik weet dat deze mini's zwakke deurmotoren hebben, maar dit lijkt me toch iets anders....
Wie weet raad ?