Opel astra 2.0 16v di slaat niet aan (pomp is al nieuw)

12 reacties

Merk
Opel
Model
Astra
Type
Astra-G
Onderwerp
Motor
Motorcode
x20dtl
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof
Diesel

Timmerklits

Lid sinds: 26-05-2011

Bijdragen: 156

Geplaatst: 26-05-2011 13:50

Hallo,

 

Een aantal weken terug had ik een klant met een opel astra die was stilgevallen en niet meer wou starten. Auto tot bij mij gesleept, na een paar zaken gecontroleerd te hebben en fouten (zat 1fout in van de pomp, ken de nummer niet meer vanbuiten) uitgelezen was de conclusie dat de edu kapot was. Dus de pomp volledig vervangen + nieuwe brandstoffilter.

Motor sloeg aan na het ontluchten van het systeem, mee gaan rondrijden alles perfect. (toen alles los was heb ik gebruik gemaakt ervan om het heel inlaatsysteem zuiver te maken, lagen dikke lagen roet op, gasklepsysteem afgedraaid en zuiver gemaakt...) Motor dampte niets meer en reed perfect.

De volgende dag belt de klant mij dat de wagen niet aansloeg, maar na lang doorstarten ging hij weer aan, zo heeft hij enkele dagen gereden.

Na 1 week is hij toch terug gekomen, en zoals ik dacht kwam er lucht op het systeem, de retourleidingen waren zeer sprok, ze braken dadelijk af als je eraan kwam (had ik eigenlijk al moeten vervangen mja), deze vervangen, terug onltucht.

Nu rijdt hij al van vorige week zaterdag iedere dag, hij start van de eerste slag smorgens.

 

Behalve vandaag belt hij mij en hij slaat weer niet aan. Hij melde ook (kan ook toevallig zijn), dat hij gisteren een paar keer gehad heeft dat hij aan het rijden was en dat de wagen begon te ezelen precies, na gasgeven was dit dadelijk verholpen. (Maar dit kan ook niks geweest zijn)

Ik ben de wagen gaan uitlezen, Geen foutcodes, bij metingen tijdens starten, zie ik dat er toerental is, dus de krukassensor werkt.

Geen lekkages te vinden, retourleidingen nagekeken, deze zitten nog allemaal goed.

Brandstoffilter losgedraaid, zat niet heel veel brandstof in, bijgevuld tot de top, nog proberen te starten, ook met startpiloot geprobeerd (hij gaat heel even aan maar valt dadelijk stil met startpiloot), brandstoffilter nog een paar keren gecontroleerd, maar telkens was deze tot boven vol, dus lucht trekt hij nergens meer volgens mij. Ik zie ook niet in dat daar iets gaat schelen.

 

De pomp is nieuw dus normaal gaat hier niets aan zijn, debietmeter heb ik ook al eens de stekker afgedaan, geen verschil. De timing van de ketting heb ik nog niet gecontroleerd, maar zou het raar vinden als deze gisteren goed was dat die nu ineens deze nacht zich verzet heeft.(maar alles kan natuurlijk). als de wagen hier is, ga ik dat als eerste controleren.

 

Nog iemand suggesties waarom hij compleet niks doet tijdens starten.

 

mvg,

 

Nick

 

Uitgelezen met

SPC Max (Autodata, tecdata)

Foutcodes

Geen