Geplaatst: 06-06-2010 11:40
[156788]Het volgende probleem stelt zich:
Slechte reactie op het gaspedaal en "inhouden" tijdens het optrekken.
Bij deze wagen zijn er geen foutcodes aanwezig, de lmm en EGR waarden zitten steeds binnen de waarden. Turbo druk lijkt normaal te zijn.
De druk in de rail is tijdens stationair aan de lage kant. Deze zit maar rond de 250 Bar, wat bij een commonrail systeem van de eerste generatie toch zo'n 600 bar dient te zijn (drukregelaar op de HD-pomp / CP1, geen debiet regelaar).
Motor draait echter normaal, vertoont wel een weinig witte rook bij acceleratie. Dit waarschijnlijk door het niet mooi vernevelen van de brandstof (te lage raildruk).
Naar mijn idee zit het probleem in de pomp. Kan ik dit oplossen door alleen de drukregelaar te vervangen of best de ganse HD pomp vervangen.
Alvast bedankt.