Geplaatst: 27-05-2011 10:21
Als je de auto start en daarna de peilstok of olievuldop los maakt, komt er een enorm vacuumgeluid te voorschijn. Ook begint de motor iets harder stationair te lopen.
Als je dan de vuldop/peilstok terugdoet dan slaat de motor bijna af.
Auto is hier gekomen via anwb. Enorme rookontwikkeling uit de uitlaat en onder de motorkap.
Na contact met dealer te hebben gehad hebben we het vacuumklepje vervangen dat aan het inlaatspruitstuk vastzit. Dit mocht niet baten.
Daarna het spruitstuk gedemonteerd, zat vol met olie.
Deze ook vervangen in overleg met dealer.
Dit heeft het probleem ook niet verholpen.
Iemand suggesties?
Gemeten
Het lijkt mij een mechanisch probleem.