Geplaatst: 24-06-2016 10:31
Motor geeft storing op luchtmassameter na het verspringen van distributieriem daarvoor liep motor goed. De kop is eraf geweest omdat motor ploft in inlaat door de versprongen riem. Nu is alles gerepareerd en loopt motor nog alsof er een klep krom is terwijl dit herstelt is. Storing komt steeds terug en motor loopt niet mooi en ploft nog hetzelfde als voor het demonteren van de kop.
De luchtmassameter en roetfilter zijn al gewisseld. Timing distributie is meerdere malen gecontrolleerd. Egr getest en werkt goed. Alle basis waarden ingevoerd en moet dus goed zijn.
Na proefrit komt steeds luchtmassa en verstopt roetfilter terug. Heb egr ook al agedopt gehad maar ploffen blijft. Komt uit luchtregelklep dus kant van inlaat op kop en niet vanuit turbo.
Hoop dat iemand hier me iets veerder kan brengen.
Uitgelezen met
Diagbox Peugeot
Foutcodes
P00bc