Geplaatst: 18-08-2010 19:06
Klant was 3 maand geleden bij ons met de klacht dat de auto spontaan afsloeg.
Na 1 minuut kreeg hij hem weer aan de praat.
Toen was foutcode P0011 aanwezig.
Storing gewist en 3 maand geen problemen.
Vanavond was de auto weer 1 keer afgeslagen, met redelijk koude motor, en ook nu weer bij het optrekken voor een rotonde. (dus niet echt onder het rijden)
Nu weer foutcode: P0011== inlaat nokkenas positie timing te veel vervroegd (rij 1 )
En de code 0340== onbekend.
Ze slaan dus beiden zoals ik op het forum las op een ketting spanner probleem.
Ik hoor wel dat het meer voorkomt bij een Nissan Micra, maar ook al met 58000 km?
En dat er 3 maand mee gereden is (2500 km) zonder problemen.
Kan het ook een sensor probleem zijn, en hoezo rij 1.
Mochten we toch de spanner en dergelijke vervangen, moet dan de gehele motor uitgebouwd worden?
Uitgelezen met
WOW
Foutcodes
P0011 en 0340