Geplaatst: 17-07-2008 23:04
Dag,
Ik heb hier een kia joyce staan die bij 3000 toeren trilt/dreunt , de distr.riem is pas los geweest
omdat de waterpomp is vervangen en vanaf die tijd trilt de auto , ik heb de timing van de distributie
gecontroleerd , evenals de merktekens van de balans en oliepomp as , deze staat met de merk-
tekens 100% op tijd.
Op dit forum wordt dit probleem ook al behandeld en men adviseert om een bout m8x60 achterin
het blok te draaien .
Kan iemand mij aan een afbeelding of beschrijving helpen ?
Waarom moet de oliepomp op tijd staan? is deze gekoppeld aan een balansas ?
Is het zo dat de balansas tandwiel indirect de balansas in het blok aandrijft ?
Ik hoor het wel
gr, Gert