Geplaatst: 01-09-2010 16:03
Heb een probleem met een Ford Ranger 2500 td uit 2004. Er zit een vrij hoge tik in de motor. Het lijkt bij de nokkenas vandaan te komen. Heb al 4 uitlaatkleppen vervangen ivm een uitgeslagen kop en de bijbehorende tuimelaars ook al vervangen. Dit heeft niet geholpen. De tik komt erin bij 3000 toeren en wordt sterker als je vanaf 3000 toeren (rijdend) je gas loslaat. Zodra het toerental dan onder de 2000rpm zakt verdwijnt de tik. Zolang je maar blijft trekken lijkt het wel of de tik er niet inkomt. Heb ook al aan een drijfstanglager gedacht maar daar lijkt mij de tik veel te hoog voor.