Terugslaan tijdens starten

11 reacties

Merk
Opel
Model
Corsa
Type
Corsa-B
Onderwerp
Motor
Motorcode
X14SZ
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof
Benzine

TheDoctor

Lid sinds: 04-03-2012

Bijdragen: 54

Geplaatst: 18-04-2012 17:38

Tijdens de koude start slaat de motor terug in het inlaatsysteem en slaat daardoor zeer slecht aan.

Het starttoerental zakt dan helemaal in elkaar. Het lijkt er op dat er een bougie vonkt voordat de zuiger in het bdp is, zo ploft hij.

Na lang starten is de motor aan het lopen te krijgen maar is dan verzopen. Als de motor eenmaal loopt is er niets meer aan de hand, loopt als een zonnetje!

Het vreemde is dat de auto een hele nacht over moet staan om de storing op te roepen, ook na 5-6 uur afkoelen start hij zonder problemen.

De volgende zaken zijn gecontroleerd: Compressie gemeten, geen dtc's aanwezig, bougies vernieuwd, bobineblok met kabels gewisseld van donorauto, injector en ecu vervangen, distributietiming gecontroleerd, motor gespoeld. 

Zie ik iets over het hoofd?