Geplaatst: 08-09-2009 22:17
[136879]Wie van de heren kan mij verder helpen?
Heb net voor de 3e keer dynamo moeten vervangen bij een Ford
Focus 1.8 TDCI, levensduur van de dynamo's 20.000km.
Dynamo's opengehad; koolborstels door de koperen sleepring
heen gelopen terwijl de koolborstels zelf veel minder afgesleten waren.
Leverancier van de dynamo's zegt dat er diesel tussen de koolborstels en de sleepring is gekomen. Ik ben het met deze conclusie niet eens, kan nergens een diesellekkage vinden.
Laatst ingebouwde dynamo heeft nu 1200Km gedraaid en is kurkdroog.
Iemand nog een idee?