distributietiming

19 reacties

Opgelost

Merk
Ford
Model
Focus
Type
Focus
Onderwerp
Motor
Motorcode
FFDP Duratorq TDCI
Eerste inschrijving
januari 2004
Brandstof
Diesel

Stan24

Lid sinds: 21-11-2007

Bijdragen: 794

Geplaatst: 19-04-2012 15:38

Hallo,

Auto is binnengekomen met een gebroken distr. riem, 2 kleppen krom, alles netjes gemaakt.

Alleen distributietiming komen we niet helemaal uit. Volgens de voorschriften moet het merkteken vd brandstofpomp op 11 uur staan (wordt door ketting aangedreven), afstelpen in de motor en dan krukas voorzichtig draaien dat hij de pen raakt. als we dat gedaan hebben staat het merkteken vd pomp een halve tand te vroeg. Dan een plaat aan het einde vd nokkenas, vliegwiel borgen, en het nokkenaswiel vastdraaien.

de motor start wel maar loopt niet mooi, de vraag: doen wij het afstellen goed?

 

BVD, groeten Marco