D-riem C3

3 reacties

Merk
Citroën
Model
C3
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2004
Brandstof
Benzine

skok

Lid sinds: 24-11-2007

Bijdragen: 62

Geplaatst: 17-09-2010 12:02

Hallo,

Even een vraag: ik heb gister een D-riem + waterpomp + spanrol vervangen van een C3 1.1 benzine.

Wat betreft de spanrol, dit is een spanner met voorspanning en ik heb hem gespannen zodat de naald op het merkteken staat, maar ik kan de spanrol toch doordraaien tegen de riem zodat de spanrol gewoon rond draait......is dit normaal?

 

De riem staat wel op spanning hoor, maar het is niet een heel fijn gevoel.

 

Groet Seine Kok.