Geplaatst: 30-04-2012 16:04
Ik heb een 316 met een N46 motor staan (valvetronic) die een ratelend geluid heeft.
Het lijkt boven uit de kop of bij de distributie ketting weg te komen.
Als je het toerental iets verhoogt met het gaspedaal of bv. met de airco aan is het geluid al aanwezig.
Met het gas loslaten is het geluid weg.
Ik heb van deze auto de tussen tuimelaars i.c.m. de veren van het valvetronic systeem al vervangen i.v.m. slijtage die zichtbaar was op de rolletjes maar helaas zonder resultaat.
De kettingspanner is mee vervangen.
Wie heeft hier ervaring mee?