Geplaatst: 11-08-2016 17:48
Motor heeft geen oliedruk en oliedruklampje brandt stationair. Oliefilter zit absoluut goed, ook een origineel filter geeft hetzelfde probleem. We meten stationair 0,0 bar en op 2000 toeren 0,5 bar.
Met een nieuwe oliedruksensor is er ook geen verbetering.
De klant zegt dat dit het lampje al zo'n 2 jaar stationair brandt. Heel raar dat de motor en of turbo nog steeds niet defect zijn. Het vreemde is, als we de motor starten komt er vrij snel olie onder het kleppendeksel.
Ook komt er royaal olie uit de smeerleiding van de turbo (wartel even los gehad). Hoe kan het zijn dat we geen tot veel te weinig druk meten en dat de motor schijnbaar toch geen smeer problemen heeft?
Uitgelezen met
nvt