Vraag over de cilinderkop

6 reacties

Opgelost

Merk
Volkswagen
Model
Polo
Type
1.4-16V Comfortline
Onderwerp
Motor
Motorcode
BBZ
Eerste inschrijving
oktober 2005
Brandstof
Benzine

MVWautotechniek

Lid sinds: 24-10-2025

Bijdragen: 14

Geplaatst: 16-08-2016 17:06

Goedemiddag,

Ik heb een Polo staan waarbij de motor stationair onregelmatig draait en telkens een misfire op cilinder 1 geeft. Met VCDS heb ik dit ook met de overslagteller (meetwaardeblokken kanalen 15 en 16) geconstateerd. Als eerst heb ik uiteraard de bougie, bobine en injector gewisseld met die van andere cilinders, maar de misfire blijft op cilinder 1 ontstaan. 
Vervolgens heb ik een cilinderlektest uitgevoerd. Daaruit blijkt dat er een lekkage aanwezig is bij de inlaatkleppen.
Ik wil de cilinderkop gaan demonteren om de toestand van de kleppen te bekijken. Het vervangen van de kleppen en het inschuren is voor mij geen probleem. Maar ik lees dat er ook vaak problemen zijn met speling tussen de klepsteel en de klepgeleiders.
Mijn vraag is als volgt: Mochten er klepgeleiders met speling aanwezig zijn, is het mogelijk om deze klepgeleiders los te vervangen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,

Marco.

Uitgelezen met

VCDS

Foutcodes

P0301