Geplaatst: 17-08-2016 1:08
Hallo ,
we hebben vandaag een Mercedes Vito 110 Cdi binnengekregen ( bj 2003) slechts 147500 km ,deze heeft nu reeds meermaals het probleem gehad dat deze na een rit opeens niet meer start .
Er verschijnt geen "start error" op het display , maar na ( de tweede keer , want eerst stonden er gewoon teveel fouten o.a. enkele CAN , om eruit te geraken !) uitlezen bleek er P1630 (wegrijblokkering) in het foutgeheugen opgeslagen . Na wissen doet deze het weer , tot de volgende keer ,net hetzelfde , geen starten meer mogelijk , na wat geduld en enkele pogingen ( + eerst deuren sluiten en weer openen ) doet deze het weer .
Wij vermoeden dus dat de wsp-module problemen begint te vertonen .
Nu is het wel zo dat beide originele sleutels niet meer via afstandbediening werken ,sinds de eigenaar bij een geblokkeerd contactslot dit door een gebruikt slot ( met uiteraard een andere sleutel , zonder chip) liet vervangen ,waarbij de transponderring achter de km-teller-unit werd geplaatst met daarin de chip uit 1 vd sleutels vastgekleefd .
Zijn deze beide akkefietjes nog geconnecteerd , en hoe kunnen we deze man weer op de baan helpen zonder 'm een nieuwe wsp/ecu aan te smeren ? Hoe zit het met dat afstandbediening-probleempje ? Wij dachten even dat het alarm soms ongewild actief wordt , en weer gedeactiveerd na manuele bediening cv ?
Het is geen permanent probleem soms duikt het 1 keer op in een week , soms twee keer per dag ! Graag asap uw respons , de wagen zo weer de baan op sturen is niet echt fijn voor de man , als hij nooit zeker weet tijdig er plaatse te kunnen raken ...
Uitgelezen met
Delphi
Foutcodes
P1630