Geplaatst: 13-07-2015 14:07
Deze 206 haalt inmiddels het bloed onder mn nagels...
In deellast en met rustig optrekken houd de auto stootsgewijs in. Hortend en stotend optrekken en wegrijden. Vollast geen problemen en trekkend heeft de motor ook geen problemen. Het is enkel met het "rustige rijden" dat je steeds het gevoel hebt dat er geen reactie van de motor komt met gasgeven.
Ook stationair loopt de motor zeer instabiel
Storingscode P0170 (mengselregeling) komt steeds terug.
Inmiddels het volgende gecontroleerd / uitgesloten
- Brandstofdruk gemeten, 3.5 bar zoals voorgeschreven
- Lambda sonde vervangen
- map sensor en themp. sensor vervangen
- opnieuw inleren gasklephuis bij dealer
- absorptie klep vervangen op advies dealer (kon er niets aan vinden, maar goed)
- bobine en bougies onlangs vervangen
- motor flushen en olie verversen
- gasklephuis vervangen (gebruikt exemplaar) daarna inleren dealer.
Tot heden alles zonder resultaat, P0170 is ook de enigste code en dat kan van alles zijn.
Wie kan mij verder helpen!?