Geplaatst: 17-07-2015 17:28
hallo, wij hebben hier een Ford s-max die een after market radio systeem heeft. Sindsdien gaat het canbus systeem niet meer in slaap mode. Daardoor blijft de kmstand op het dashboard verlicht branden. Dit trekt uiteindelijk de accu leeg.
De transponder sleutel kan ook de auto niet meer afsluiten.
Tussen de canbus en de radio zit een quad lock stekker met een Decoder box.
Zodra deze wordt verwijderd kan de auto weer normaal afgesloten worden en gaat het verlichte kmstand display direct uit. Wat de normale situatie moet zijn.
Als de radio en stekkers compleet is aangesloten en op de zekering kast f6 (audio apparatuur) getrokken wordt kan de auto na herplaatsing ook gewoon afgesloten worden met een gedoofd display. Echter als de radio 1x aangeweest is dan is het probleem direct weer terug.
Weet iemand hoe we dit kunnen oplossen?