Geplaatst: 04-10-2010 23:50
geachte collega's ,
ik bezit een suzuki samurai uit 2001 met een renault 1900 dieselmotor erin.
deze is een gewone diesel met EGR-klep en een elektronisch gestuurde dieselpomp.
Tijdens het rijden slaat-ie spontaan af. Je kan hem dan gewoon terug starten en verder rijden .
dit kan tijden bv 2 km tot 3 maal voorvallen. De motor stottert niet , doet normaal, hij gaat ook niet inhouden , hij valt regelmatig plots uit.
Bij uitlezen zijn er geen foutmeldingen , de standaard gemonteerde startbeveiliging werkt correct.
Ik vermoed dat er ergens een slecht kontakt is waardoor de motor spontaan afslaat ?
van deze types zijn er heel weinig samurai's gebouwd.
de sturing vd dieselpomp is die van een renault .
Kan iemand mij raad geven ?
dank bij voorbaat.
Uitgelezen met
snap-on
Foutcodes
geen