Auto rookt niet normaal uit de uitlaat

3 reacties

Opgelost

Merk
Saab
Model
9-5
Type
1.6 VVT-i Sol
Onderwerp
Motor
Motorcode
2.3 turbo T7 blok
Eerste inschrijving
februari 2001
Brandstof
Benzine

Roely

Lid sinds: 19-01-2011

Bijdragen: 88

Geplaatst: 11-08-2011 13:11

Goedemiddag

Ik heb een probleem met de auto van een klant .Als meneer de auto start dan komt er heel veel witte rook uit de uitlaat zetten.Meneer heeft zelf olie bijgevuld 1,5ltr wel verkeerde olie namelijk 15w40 olie.Het rare is dat het koelwater op peil staat en ook blijft.Ik moet de auto nog ophalen vanavond maar ik denk ik zet het vast op het forum misschien heeft iemand dit probleem vaker gehad bij deze saab motoren.Ik weet wel dat het vrij slechte motoren zijn dat heb ik gelezen.