Storing EVAP

6 reacties

Opgelost

Merk
Ford
Model
Galaxy
Type
2.8-24V V6 Ghia
Onderwerp
Motor
Motorcode
nb
Eerste inschrijving
december 2000
Brandstof
Benzine

klaverniekerk

Lid sinds: 09-08-2011

Bijdragen: 56

Geplaatst: 19-08-2011 16:38

Beste collega's,

 

ik heb een Ford Galaxy in de werkplaats waarvan zo nu en dan het storingslampje gaat branden. Als ik deze storing uitlees dan geeft die het volgende aan:

P0441 Evap controle systeem doorvoer onjuist.

Zover ik weet zorgt het evap systeem ervoor dat de benzinedampen uit de tank teruggevoerd worden naar het inlaatspruitstuk. Tussen dit systeem zit de evap-klep.

Omdat de galaxy vrij vol gebouwd is en de plaatselijke dealer geen documentatie over dit systeem heeft, heb ik de volgende vraag.

Heeft iemand documentatie of een inbouwschema van de evap?

Heeft iemand ervaring met deze storing, vervangen van de klep of een andere oplossing?

 

Groeten Johan

Garage Klaver Niekerk

Uitgelezen met

Bosch KTS 570

Foutcodes

P0441