vanos systeem

21 reacties

Merk
BMW
Model
3-serie
Type
E46
Onderwerp
Motor
Motorcode
NB46B20A
Eerste inschrijving
januari 2004
Brandstof
Benzine

ottonic

Lid sinds: 14-05-2012

Bijdragen: 158

Geplaatst: 16-05-2012 1:38

Hallo iedereen,Dit is mijn eerste vraag dat ik jullie stel. ik heb me,pas kunnen inloggen ben super blij dat ik met jullie mee kan denken.

Nu ik zit zelf al met een aardig probleem. het is allemaal begonnen met een tikkend lawaaai in de motor, de motor is een 318, motorcode N46 B20A.

het tikkend lawaai, zwaardere als keppen getik,komt alleen voor bij staionair toerental, eenmaal je verhoogd verdwijnt het..ik las op jullie forum dat  de regelkleppen van de valvetronic soms hiervan boos doeners zijn. en dat je deze moet ontkoppelen en dan eens horen of het noglawaai maakt. Ik hebdit geprobeerd maar het is verergerd. het is namelijk zo,  ik heb beide nokkenas sensoren ontkoppeld, gestart en de motor viel direct terug uit..? toe ik ze terug aankoppelde wou de motor niet meer aanslaan. met een beetje doorstarten en gas geven is de motor dan uiteindelijk toch aangeslaan, maar ze draaait niet mee zoals ervoor. een zwaarder lawaai, Eigelijk zeer raar want wist niet bij het ontkoppelen van een senor er iets aan de verstelling van de vanos kon gebeuren? het is namelijk toch  geen actuator? de regelkleppen van de vanos(actuatoren) , die zitten toch in hetmidden onderelkaar he? en de buitenkanen zijn toch de sensoren voor de positie op te meten? Nu wou ik eens wetenkan het zijn door het ontkoppelen dat ik de vanos terug moet in leren, want de wagen rijdt wel ,maar de motor maakt een veel zwaarder lawaai.. en het getikt is ongewijzigd gebleven, bij nader onderzoek komt het precies van de 3de cilinder.. iemand een idee wat dit kan zijn? Ik hoop dat het stellen van mijn probleem een beetje duidleijk isd. alvasta bedankt voor jullie antwoordt. Nick

Uitgelezen met

goodman