olie in electrische gedeelte gasklephuis

7 reacties

Opgelost

Merk
Opel
Model
Zafira
Type
1.9 CDTi Business
Onderwerp
Elektronica
Motorcode
Z19DTL
Eerste inschrijving
april 2006
Brandstof
Diesel

urselman

Lid sinds: 07-05-2012

Bijdragen: 260

Geplaatst: 24-01-2013 21:08

Hallo

Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad?

Deze auto had een storing in het gasklephuis . [had er een foutcode in zitten weet niet meer welke]

Auto had geen vermogen heb het gasklephuis gede/gemonteerd ivm reinigen, heb ook de deksel verwijderd van het electronische gedeelte.

Wat bleek nu huisje stond vol motorolie ??

Heb dit gereingd en de auto liep weer perfect.

Klant heeft er +- 2 maanden probleem loos meegereden ,maar nu weer het zelfde eufel.

Weer olie in electronische gedeelte.

Waar komt de olie van daan ?

Heb olie peil gecontroleerd [vorige keer niet gedaan] wat bleek kon er 1.5 olie aftappen.

Kan de motorolie via het inlaat systeem vanaf intercooler via asje gasklephuis dan bij het electronische gedeelte komen?

Iemand dit al eens mee gemaakt ?

[heb wel eens olie in een regelapparaat die via de kern van de kabel van de oliedrukschakelaar in het regelapparaat werd geperst een keer meegemaakt]