Geplaatst: 13-09-2014 14:08
Goedemiddag,
Ik heb een C-max binnen gekregen waarvan de motor is stilgevallen. Met starten geen compressie meer.
Inlaat spruitstuk verwijdert en daar waren de eerste brokstukken al te zien van een gebroken tuimelaar.
Distributie riem en ketting timing gecontroleerd, deze stonden goed.
Kleppen deksel verwijdert, meerdere tuimelaars zijn krom of gebroken.
Heeft iemand ervaring met wat allereerst de oorzaak is bij zo'n probleem en halen jullie dan ook gelijk de cilinderkop eraf of lopen de kleppen en zuigers doorgaans geen schade op met dit probleem?
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Alvast vriendelijk bedankt