Niet aanslaan na defecte dynamo

22 reacties

Opgelost

Merk
Opel
Model
Astra
Type
Onderwerp
Elektronica
Motorcode
Z19DTL
Eerste inschrijving
januari 2006
Brandstof
Diesel

DiagnoseUniverseeltje

Lid sinds: 02-12-2007

Bijdragen: 384

Geplaatst: 01-11-2010 19:10

Goedenavond,

Vandaag een Opel Astra binnengekregen waarvan de dynamo defect was (diodebrug). Volgens de eigenaar is tijdens het rijden achtereenvolgens ABS, Airbag lampje gaan branden vervolgens viel de stuurbekrachtiging uit en vervolgens stopte de motor ermee. Men heeft een nieuwe accu gemonteerd maar de auto wilde niet meer aanslaan. Bij binnenkomst in mijn werkplaats heb ik de auto uitgelezen en een kar vol foutkodes passeerde de revue wat duiden op een lage boordspanning. Nu de dynamo vervangen is slaat de motor nog steeds niet aan. Ik heb net voor sluitingstijd nog even snel de meetwaardeblokken bekeken en hieruit blijkt dat de brandstofpomp niet wordt aangestuurd.(raildruk is ook te laag) Weet iemand of er nadat er met een veel te lage boordspanning is gereden en uiteindelijk de motor door deze lage boordspanning er mee is gestopt er weer iets vrij moet worden gegeven. 

Foutmeldingen:

CIM   CAN BUS geen communicatie DIS

IPC SG  CAN BUS geen communicatie DIS

DIS        Geen communicatie CAN BUS

ECU motor -  Laaddrukklep- Lage spanning

                 -  Uitlaatgasrecirculatie

                 -  Circuit elektromagn.ventiel brandstofmeting

                 -  Raildruksturing circuit elektromagnetisch ventiel: Bereik/prestatie(positieve afwijking

                 -  Terugkoppeling gasklepactuator: Kans op defect raken

                 -  Elektronische gasklepsturing lage spanning

Deze foutkodes komen na het monteren van  de gerepareerde dynamo nog terug.

 

Uitgelezen met

Actia Multi-Diag en OP-COM

Foutcodes

zie topic