Motor Rookt

4 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Crafter
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
bjm
Eerste inschrijving
januari 2008
Brandstof
Diesel

peterse

Lid sinds: 21-11-2007

Bijdragen: 48

Geplaatst: 06-11-2010 10:05

Motor rookt overmatig wit/blauw achtig.

Extreem bij koude start, en op bedrijfstemperatuur na lang stationair draaien.

Turbo is vernieuwd door dealer icm met uitlaatspruitstuk, dit zou de oorzaak wezen volgens hun, dit heeft geen effect gehad.

De rook stinkt een beetje naar diesel..

Verder heeft de motor de storing P2bac opgeslagen dit zou betekenen dat de Nox overschreden wordt?,

Ik zie dat bij de aansluiting op het spruitstuk de egr pijp lekt, er komen druppels af. vettige waterdamp..

Misschien toch het roetfilter defect,

of een probleem met de egr?

Iemand ervaring mee?

Uitgelezen met

Texa