Motor slaat niet aan (pomp is een half jaar terug vervangen)

15 reacties

Opgelost

Merk
Mercedes-Benz
Model
M-klasse
Type
TYPE W163
Onderwerp
Motor
Motorcode
ML 270 CDI
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Diesel

Timmerklits

Lid sinds: 26-05-2011

Bijdragen: 156

Geplaatst: 15-09-2011 17:18

Hallo,

 

Ik heb hier een ML 270 CDI binnen welke niet wilt aanslaan, enkel met startpiloot wel.

Wagen is een half jaar terug al binnengekomen, toen wilde hij ook niet aanslaan als hij 1 dag stilstond, eens gestart , kon je hem telkens opnieuw starten en als het niet langer dan 1 dag stil was ging het ook nog. Oorzaak hier was de inspuitpomp welke lekte.

=> Pomp heb ik vervangen toen, wagen starte zonder probleem ook na meerder dagen stilstaan.

 

Nu is echter de wagen terug en volgens de klanten was het na 3 dagen alweer terug problemen, en dan weer afentoe niet, toen dachten ze dat de oorzaak was met de brandstofmeter. Maar pas na een half jaar komen ze bij u.

 

Lekken zijn nergens te bespeuren, lucht zie je ook nie in de leidingen, tijdens starten is de inspuitdruk maar 100-110 bar, wat dus te weinig is, eens met startpiloot gestart draait hij normaal, druk rond de 300 bar, prestaties zijn ook nog normaal, druk maximum gaat zo rond de 1350 bar dus dat is ook ok.

Maar als je hem stil legt start hij dadelijk weer niet meer, en is de startdruk ook maar 100 bar weer.

 

Ik vermoed dat er dan een injector (of meerdere), te veel retour gaat hebben en hierdoor tijdens starten de inspuitdruk niet hoog genoeg geraakt.

 

Wat denken jullie, best dat ik eens een test doe voor de retour te meten.

Iets anders kan het bijna nie zijn denk ik?

 

mvg,

 

Nick Timmermans 

Uitgelezen met

Autodata

Foutcodes

geen foutcodes