Geplaatst: 16-09-2015 22:50
We voeren uitlaatgas terug de motor in om het percentage zuurstof in de verbrandingsruimte te verminderen. Daardoor is de verbranding koeler en heb je minder vorming van NOx.
Ik vraag me steeds af: waarom gebeurt dat precies? Wat is het anders dan gewoon minder lucht (dus minder zuurstof) de motor in laten gaan? Wat doen die onbrandbare deeltjes met de verbranding?
Ps. het kenteken is onafhankelijk van de vraag.