Geplaatst: 20-09-2011 9:01
zit ff met een probleem met deze wagen
motor slaat over bij stationair toerental en loopt onregelmatig
heb de volgende werkzaamheden al gedaan
gasklephuis gereinigd
slangen controle en aansluitingen ingevet met vaseline
bougies vervangen en compressie gemeten ( 16 bar)
egr klep controle ( vorige garage had er een 0,02 € muntstuk in de pakking gestopt)
lambdasonde doorgemeten
luchtmassameter controle
inlaatspruitstuk getest met remreinger
co waardes gecontroleerd ( had ook een apk keuring op deze auto )
foutcode`s uitgelezen ( geen foutcode`s
injectiereinger erbij gedaan
hebben jullie nog suggestie`s
zelf zit ik er nog aan te denken dat de bobine niet goed meer is maar dan zal tie het toch bij het uitlezen moeten aangeven
of dat de benzine druk te laag is
heb wel met een bevriende garage dit probleem ook gemeld en ze zeiden dat deze motoren stationair ook onregelmatig lopen
Gemeten
zie bovenstaande
Uitgelezen met
snap-on mt 2500
Foutcodes
geen