start vaak 1x er per dag niet, en valt soms wel eens zomaar uit.

10 reacties

Opgelost

Merk
Volkswagen
Model
Caddy
Type
2.0 SDI
Onderwerp
Motor
Motorcode
BST
Eerste inschrijving
juni 2006
Brandstof
Diesel

Henri86

Lid sinds: 27-05-2010

Bijdragen: 16

Geplaatst: 08-11-2013 15:08

Beste allemaal, Ik zit in een caddy crisis.

Deze caddy (SDI) start ongeveer 1x per dag niet, na heel lang door starten slaat hij aan, loop even beroerd en start vervolgens weer steeds normaal. de motor hikt wel vaak een keer.

Ook komt het voor dat de motor tijdens het rijden in een keer zomaar uit valt, als dit gebeurd, is het starten ook geen pleziertje, zelfde ritueel als hier boven genoemd. (of met wat startpiloot:( )

De fouten die er soms in komen zijn fouten op de ontsteking en die wisselen van 1e tot 4e cilinder.

Het is dus niet 1 specefieke pompunit die kapot is.

Ook las ik dat het beruchte kabeltje vaak problemen geeft, die heb ik gecontroleert en alle stekkerjes los gemaakt en 1 voor 1 strakker geknepen, bekabeling ziet er verder ook goed uit.

opvoer pomp van de brandstof is ook prima in orde.

De tadem pomp schijnt dit ook te kunnen veroorzaken, die is gewisseld met een andere caddy, maar helaas bleeft het probleem precies het zelfde.

Hij start (zo noem ik het maar even) alsof er lucht bij de brandstof zit, zo lijkt het. alleen vond ik het raar dat hij tijdens het rijden dan dus ook zomaar stil valt.

Pomp Units heb ik wel een keer gewisseld en viel me wel op de de O-ringen een soort van aftekenen in de Cilinderkop.

Heeft iemand dit mee gemaakt of kan iemand mij de oplossing geven?

 

Uitgelezen met

Goodmann