Geplaatst: 18-11-2010 17:02
we hebben hier een fiorino met 192000 km gereden nu is bij 86000 km de turbo een keer vervangen bij een andere garage nu is de turbo weer stuk wat speling op as je kunt hem +- 2mm heen en weer doen de inlaat schoepen zijn beschadigd een paar zijn de punten van krom en een paar zijn aan de voor kant beschadigd stukjes eruit het luchtfilter zat goed gemonteerd de aanzuigbuis zat ook goed gemonteerd olie stond op peil
van deze turbo zit het schanier punt vast van de wastegate naar facuum klep en wastegate zit dicht dit is al niet goed turbo druk wodt niet geregeld
heeft iemand dit wel eens eerder gehad en weet wat hier de oorzaak van is of kan wezen want alles zat goed dus kan er volgens mij niet iets in de turbo zijn gekomen dat de schoepen beschadigt heeft
Gemeten
we hebben compresie gemeten is nieuwe 17.6 bar is nu bij alle 4 de cilinders 14 bar