Geplaatst: 22-11-2010 8:20
Voor het vervangen van de klepdekselpakking hebben we de verstuivers gedemonteerd. Een daarvan zat erg vast doordat één van de twee tapeinden waarmee hij wordt vastgehouden dolgedraaid was in de kop. Er zat ook heel veel koolaanslag rond de verstuiver. Nu zit er een tik in de motor die wel iets minder is geworden. Hij is hoorbaar vanaf ongeveer 1500 rpm. Waarschijnlijk is het idee dat er rommel door het verstuivergat in de verbrandingsruimte is gevallen. Bij deze auto schijnt de ruimte tussen zuiger en onderkant cilinderkop zo klein te wezen dat daar niets op de zuiger mag zitten. Nu is mijn vraag weet iemand een oplossing om de koolaanslag op te lossen zonder het aluminium aan te tasten zodat wij niet de cilinderkop behoeven te demonteren.