Geplaatst: 20-06-2012 19:55
De foutcode (uitgelezen met KTS) P3138 Inlaatbuis/ladingsbewegingsklep regelverschil zit in het motormanagement en af en toe knippert het gloeilampje. De foutcode heeft betrekking op de klep die in het inlaatspruitstuk gemonteerd zit. Deze klept wordt door vaccuum aangestuurd. De vacuumslangen zijn allemaal heel en de vacuumregelklep werkt ook. Als de klep in het spruitstuk aanstuur met een eigen vacuumpompje dan werkt deze perfect en gaat ook weer perfect terug. Dus volgens mij geen roetaanslag op deze klep. Heeft iemand deze fout eerder gehad of weet iemand hoe het motormanagement hier een fout op kan zien want er zit geen sensor op deze klep.
Alvast bedankt voor het meedenken.